Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.03.2007 20:31 - За емоционалните изблици
Автор: blagorodnik Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1976 Коментари: 11 Гласове:
0



Много ме вълнува тази тема отскоро, тъй като прозрях, че никой не е застрахован от изригването на Помпей при дадени обстоятелства. Не става дума само за гневни изблици, емоциите варират от отрицателни до положителни граници ( от минус безкрайност до плюс безкрайност ;) - нали така comfy), като освен споменатите по - горе като основни се очертават страх, смях, мъка, радост (може и вие да добавите, но те вече ще са по-скоро  производни на посочените).
Интересно е как за части от секундата човек се променя до неузнаваемост и емоцията подхранва (като нитроглицерин) неочаквани постъпки. В повечето случаи изненадата е двойна - за присъстващите (които си мислят, че познават добре човека) и за изразителя на емоцията. Другото, което ме впечатли е заразността на емоционалния изблик - околните изпадат в нещо като шок и не знаят как да реагират в първите мигове, а впоследствие се потапят под влиянието на моментната вълна на чувства и реагират. Докато причинителя осъзнаващ веднага, че е отключил непозната стихия досега от душевността си, е разтърсен из основи на същността си. Остава му да се предаде на всепоглъщащата емоция или да се бори с нея, подпирайки се на принципите, които е градил с години. Именно в такива моменти човек се разкрива какъв е всъщност.

Като пример ще дам апостол Петър (нарочно се позовавам на него, всеки може да го намери в Новия завет) в двора на първосвещеника преди разпятието на Спасителя, когато с клетва се отрече, че познава Господ Исус, а по - рано пък се кълнеше в безкрайна преданост(Матея 26:33-35). Уверения Петър се потресе от изблика на страх и отиде, и плака горко, след погледа на Учителя. (Матея 26:69-75; Марко 14:66-72; Йоан 18:15-18, 25-27.)
Единственото средство за предпазване от бъдещи емоционални разтърсвания е да си направим дълбока самооценка и равносметка след преживян такъв изблик.



Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Ох, и аз съм страшна на тази тема!
22.03.2007 22:39
Пусти емоции, все по трудно ми става с тях....
цитирай
2. candysays - Всичко това е така...
23.03.2007 12:15
(както си го описал)
За жалост, човек наистина е способен на такива крайни състояние (психо-физическо-емоционални), които могат да бъдат просто ужасни... И наистина никой не е застрахован срещу такъв изблик... Не само в лудница, навсякъде можем да станем свидетели на безумни изпълнения... От чужда, но и от наша страна... Много мъчно ми става в такива моменти... За хората въобще (вкл. и за мен си)... Че притежаваме и такава огромна слабост, и "пробойна", наред с много висши качества като благородство, дойстойнство, любов....
Това са си един вид "бесове" (и монасите така ги наричат)... И в Библията са споменати мисля... И Достоевски е озаглавил един свой роман така...

Поздрави, необходима тема...
цитирай
3. blagorodnik - Ooooo candysays
23.03.2007 18:41
ти ме уплаши!!! Обладаване от бесове - това е ужас. Наистина права си, че те могат да използват емоциите ни като вход, като "пробойна",но това е друга тема. Постинга ми беше по-скоро за нетрайно силно изригване на емоция, което досега не се е случвало на вид стабилни по характер хора. Както и да е, благодаря че се включваш на теб и на секира пожелавам лека вечер.
цитирай
4. candysays - Лека вечер и на теб...
24.03.2007 20:52
Съжалявам, че съм те уплашила с тия мойте "бесове", но за тях се сетих, четейки поста ти ;)
А иначе- няма ВИНАГИ СТАБИЛНИ ХОРА, това със сигурност го знам... Твърде трудно е да си човек, твърде труден е живота понякога, за да има абсолютно стабилни и "неизбухващи" никога хора...

Поздрави от мен :))
цитирай
5. blagorodnik - Хм,
24.03.2007 21:02
не съм много съгласен с теб. Познавам хора като скали, други ледени като айсберзи, с характери твърди. Иначе погледнато дългосрочно (цял живот), възможно е да избухнат веднъж-дваж ;).
цитирай
6. candysays - Добре, добре, нека постигнем относително съгласие...
24.03.2007 22:52
по въпроса ;))
Все пак си запазвам /личното/ мнение, че има само хора, които си мислят че са твърди и по-неузвими от останалите, но не и такива, които наистина СА...

Лека вечер :)*
цитирай
7. merita - Имало е случаи в които съм била из...
29.03.2007 07:57
Имало е случаи в които съм била изненадана от реакцията на човек , който съм смятала за стабилен в емоционално отношение и наистина учудването ми е било голямо.В такива моменти онемяваш и се питаш това наистина ли е този човек!.А що се отнася до мен, наистина се страхувам , защото имам такива моменти в които ме залива такава вълна на ярост , че чак аз се страхувам от себе си.Затова се моля на Бог наистина да имам сили да овладея това и да проявявам самоконтрол .
цитирай
8. comfy - Приятелю,
31.03.2007 12:26
темата е много интересна, но едва ли "Единственото средство за предпазване от бъдещи емоционални разтърсвания е да си направим дълбока самооценка и равносметка след преживян такъв изблик."

Емоционалните изблици могат да са както спонтанни (и тогава помагат съвсем други неща), така и реактивни, предизвикани от нещо - не винаги е известно обаче от какво са предизвикани тези вторите и започват да се третират като първите, което си е грешка... и т.н.

Темата е професионална... затова аз спирам дотук...;)
цитирай
9. blagorodnik - Да!
31.03.2007 23:09
Може и да си прав ;) Пътя на себепознанието е много дълбок, дори и за професионалисти, но не пречи сами да се потопим и да търсим, нали!?
цитирай
10. wonder - Емоциите... ех... тава е...
01.04.2007 21:39
... най-грандиозното изразяване на собствения ни дух. Идвайки от латинското "emotion" - движение "отвътре-навън" на собствените чувства, облечени в мисли към света, емоцията е най-яркото присъствие на живеца в нас. Хората са прекрасни когато са истински в емоционалните си изблици и неподправена спонтанност.
Изразяването на емоции е единственото, което ни отличава от животните. Емоционалните хора са солта на земята! Няма поет, артист, бард, художник, откривател... и т.н, и т.н...., който да е опериран от емоции. Дори гневът е Огънят отвътре... Да се сърдиш на човек, че изразява емоциите си, а не ги подтиска е все едно да забраниш на Земята да освобождава напрежението с онзи пистолетен изстрел наречен Земетресение или избухване на Вулкан. :))) Вероятно ви звучи като страхотия или пресилена метафора, но не е, защото в силата на огъня или в емоцията се съдържа красотата на Природата.
Както е казал Дако "... подтисната емоция е бомба със закъснител, която може да те взриви отвътре".
Ей... беше ми съвсем, съвсем приятно! :))) Хубава тема!
цитирай
11. blagorodnik - И на мен
01.04.2007 22:28
ми е приятно, че се отби тук да споделиш какво мислиш. Остани със здраве.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: blagorodnik
Категория: Лични дневници
Прочетен: 483343
Постинги: 134
Коментари: 526
Гласове: 4075
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930