Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.05.2007 14:42 - Вярност и фанатизъм
Автор: blagorodnik Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2692 Коментари: 12 Гласове:
0

Последна промяна: 12.05.2007 22:39

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Мнозина бъркат верността с фанатизъм. Верността е избор, преценка и посвещение. Да бъдеш верен не означава да изгубиш самоличността си, напротив, даваш това което си, като каузата, идеята или личността на които се отдаваш приемат специфичен нюанс към целостността си.
Изборът да бъдеш верен допълва, а не отнема от индивидуалността. Издига те на по-високо стъпало и не губиш себе си, не се сливаш с масата. Верността е избор за двустранна връзка на допълване и взаимност. Решението да бъдеш верен е всекидневно и постоянно обновяващо се. Верността не изключва преценката и възможността за отказ. Свободен си и винаги можеш да кажеш не. Посвещението не отхвърля възможността да се усъмниш, да мислиш самостоятелно и изследваш мотивите си. Верността е динамична и градивна.
Тъй като бях един от страстните и ревностни новоповярвали преди години, ми са познати всички прояви на фанатизъм.
При фанатизма най-ярката и отличаваща черта е антиживота. Погълнат до такава степен от идеята, каузата или личността, жертваш живота си и не само твоя, но посягаш и на други. Отхвърля се всеки опит за разумно обяснение на действията. Отрича се правото на избор, на решение. Няма отговорност. Най-важни са дребните детайли - да бъдат обмислени и изпълнени в максимално съвършенство. Вместо човешко сърце - изгарящ огън или опустошаващ лед. Експанзия, агресия, насилие са приети като норми на поведение когато бъде застрашено средоточието на живота ти. Умереността се счита за предателство. Където има фанатизъм, има само разруха, опустошение и болка. Омразата не се отхвърля като противоестествена, а се толерира, защото е допълнителен стимул.
С едно изречение:
Верността е живот, Фанатизмът - смърт.

Ето един клип, който ме провокира да напиша този постинг.





Тагове:   вярност,


Гласувай:
0



1. babayaga - вЯрност, бе момче, вярност е дум...
12.05.2007 17:22
вЯрност, бе момче, вярност е думичката...
цитирай
2. blagorodnik - :)))
12.05.2007 17:59
Доста поспорихме с жена ми дали е вярност или верност. Мисля, че и двете са си верни, като всяка си има свое звучене и свой нюанс за подчертаване на значението си. А за теб една задачка-закачка :)
Как предпочиташ: вярен или верен?
цитирай
3. nessa - Sorry
12.05.2007 20:37
но Баба Яга е права- няма дума вЕрност. Има "верен" и "вярно".
Какво мислиш за всеотдайността/ вярността до гроб? Фанатизъм ли е или право на избор?
цитирай
4. blagorodnik - Изследвах правописа
12.05.2007 22:36
и стигнах до заключението, че babayaga и nessa са прави. Моля за извинение. Сега ще поправя грешката си и ви благодаря много - научих още едно нещо :)
Бъдете благословени.
цитирай
5. blagorodnik - При верността до гроб
13.05.2007 09:53
човек сам избира, но пак зависи от много фактори и обстоятелства. В живота няма еднозначен отговор. Най-добре е всеки сам да изследва за себе - без да гледа живота на другите.
цитирай
6. blagorodnik - Извинявай kassandra,
13.05.2007 14:07
но според мен не е удачно да сравняваме верността с отрова, макар и малко. Малките количества отрова не лекуват, а възбуждат съпротивителните сили на организма. Както и да е, радвам се на твоето участие тук и ти желая само добро.
цитирай
7. comfy - Привет, благороднико! :))
19.05.2007 12:06
Защо ми се струва, че "вярността" и "фанатизмът" не се антоними, както може да се твърди за "живот" и "смърт"...

... това ме кара да си мисля, че авторът на постинга предварително си е "намислил" получената в края му, уж като резултат на разсъжденията, сентенция! :)))))))

... Това ме кара да се замисля над много неща, за което благодаря, разбира се, както и над това, че въпросната сентенция е необходимо да се провери за достоверност! ;)))

Поздрави! ;)
цитирай
8. blagorodnik - Привет comfy!
19.05.2007 19:04
Най-после и ти да се появиш на хоризонта :)
Няма да споря с теб,
както искаш - така приемай нещата.
Твоя гледна точка !
А относно мотивите ми да напиша постинга, мога да те уверя, не съм гонел някакъв целенасочен резултат - вече писах кое ме провокира. Защо ли оставам с впечатлението, че в намека ти има някакъв неприятен подтекст?!!!
Иначе обичам сентенциите! Аз съм просто един тъжен мъдрец - няма нищо ново под слънцето ;)
Бъди здрав!
цитирай
9. comfy - Няма, приятелю, няма
20.05.2007 11:57
никакъв "неприятен подтекст", а и защо да го има?!

Весело напред - закачах те малко, провокирах те, сори, ако това ти е било неприятно!!

Поздрави и щастлива нова седмица!!! :)
цитирай
10. merita - Да си призная, аз също свързвам ф...
23.05.2007 00:30
Да си призная , аз също свързвам фанатизма с омразата .Фанатизма ми зсучи деструктивно.Добре си го казал в постинга си така че наистина съжалявам фанатиците и определено се страхувам оот факта , че една определена религия ги толерира и насърчава.Бог да ни пази от такива заблудени хора!
цитирай
11. merita - Да си призная, аз също свързвам ф...
23.05.2007 00:31
Да си призная , аз също свързвам фанатизма с омразата .Фанатизма ми зсучи деструктивно.Добре си го казал в постинга си така че наистина съжалявам фанатиците и определено се страхувам оот факта , че една определена религия ги толерира и насърчава.Бог да ни пази от такива заблудени хора!
цитирай
12. margoto - Аз
14.06.2007 00:55
го наричам преданост и в никакъв случай не го свързвам с фанатизъм. Просто...въпрос на избор, на
кого, какво, защо и до каква степен.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: blagorodnik
Категория: Лични дневници
Прочетен: 483218
Постинги: 134
Коментари: 526
Гласове: 4075
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930