Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.12.2007 01:22 - За честността
Автор: blagorodnik Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1788 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 19.12.2007 01:27


Не знам как да започна и откъде, затова ще карам наред и направо, каквото си ми е на сърцето, това ще и пиша. От няколко седмици си мисля за честността - качество, вродена добродетел или добре обмислена користна тактика? Защо е толкова търсена и толкова малко предлагана? Защо честните хора са изчезващ вид?
Иска ми се да излея тук целия сарказъм натрупал се в мен, но каква полза? Ще променя ли нещо? Не. Най-много армията на черногледите да се увеличи с още един. А не искам! Та за честността. Обичам откровеността, прямостта и честността, но не само спрямо моя милост, а и като изявени такива. Въпреки все по-широката обществена нагласа да възприема тези добродетели за глупост и донкихотщина, не мога да се откажа от тях. Това е като стълб на същността ми, като основа на това което съм. Всички го имат дълбоко в себе си, на всеки е дадено, но не всеки за съжаление мисли, че си струва да го запази. Защото честността включва несебелюбие! Несебелюбие?! Баба ми и дядо ми биха ме разбрали, но не и съвременния човек оплетен в дебелите въжета на кредитите, гонещ устремно златната изгода във всичко. Егоцентризмът владее мощно в душите ни. Сега пък остана и проповед да изнеса! Но това е истината - до такава степен сме се впуснали в борбата да живеем, че не ни е останал живец. Да търсиш само цаката и интереса - това не е живот! Поне бъде честен спрямо себе си, дори и да боли - какво от това. Поне можеш за малко да дишаш свободно. Ето това сме загубили - мира и свободата. Но пак могат да бъдат намерени! Просто бъди честен - първо със себе си, после спрямо другите. Не мисли какво ще загубиш, а какво ще спечелиш. Изгодата е извънредно голяма. Нямаш морални сили? Ще намериш - само потърси. Който търси, намира! И не мисли, че си сам.





Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: blagorodnik
Категория: Лични дневници
Прочетен: 483387
Постинги: 134
Коментари: 526
Гласове: 4075
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930