Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.08.2010 09:45 - Библията
Автор: blagorodnik Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3169 Коментари: 6 Гласове:
4

Последна промяна: 14.08.2010 19:21

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Малко суха статистика преди да изложа мислите си относно Книгата на книгите - Библията.
Съставена е от две части - Стар и Нов завет. Писана от 1300г. пр. Хр. до 100г сл. Хр. В зависимост от трите големи християнски течения, книгите включени в нея са с различен брой: католиците приемат 46 книги в Стар завет и 27 книги в Нов завет; източноправославният канон включва 4 книги повече - 50 книги от Стар завет и 27 за Нов завет; протестансткият списък - 66 книги общо, разделени съответно 39/27.

Библията за мен е книгата на живота и смъртта! Като такава, чете се от хора чийто проблеми са на живот и смърт! Обещанието на Господ Исус Христос е все още валидно: "Който търси, ще намери!" Библията засяга най-съкровеното в човека, за да доведе до промяна или до съдбоносни решения. Не е лесна за разбиране - изисква посветеност, упоритост и едно специално отношение. Мнозина не осъзнават, че четейки Святото писание, умът им се свързва по необясним начим със Святият Дух, Изпратеният от Спасителят Утешител. Затова е нужно съвсем сериозно отношение и е добре човек да се помоли на Бога за разбиране, упътване. Библията не се разбира веднага! Нужно е търпение, защото осъзнаването й е стъпаловидно и постепенно. Несвикналият да размишлява няма да бъде удовлетворен поначало, но упоритостта се награждава. Има истини в Библията, които ще влязат в противоречие с общоприети разбирания, предразсъдъци или любим стереотип на мислене. Тогава за препоръчване е да не се избързва с вземане някакво решение - необходимо е изследване и обмисляне.
Нека Бог благослови решилите се да отделят от времето си за да четат Живото слово.

image




Гласувай:
4



Следващ постинг
Предишен постинг

1. eien - Защото е боговдъхновена и Бог ни говори директно чрез нея!
14.08.2010 09:58
Защото мога да намеря в нея верния отговор на най-простичките и на най-сложните въпроси, които ме вълнуват. Писано е: "Не само с хляб ще живее човек, но с всяко слово, което излиза от Божиите уста. /Матея 4:4/.
Бог с Вас!
цитирай
2. liliyanaandreeva - Вярно е това,което пишете за Библията,но е малко имагинерно и отвлечено...
14.08.2010 10:13
Аз обаче съм трезвомислещо инженерно-техническо същесто,което не е кръстено и не е възпитавано в религозност.За мен Библията е СТРОИТЕЛНО - АРХИТЕКТУРЕН ПРОЕКТ НА ГРАД за екологично,справедливо и балансирано човечно човешко битие.Това съм го казала и доказала на визшия роден и международен клир.Тайно са съгласни с мен, но не ме подкрепят и не го признават явно пред обществото,въпреки,че Богът в много икони е изографисан като Архитект - Строител.
цитирай
3. harvi - Колкото повече четеш, толкова по-интересно ти става и виждаш неща, които
14.08.2010 10:16
не си виждал никога преди това. А за начинаещи читатели по-добре да започнат с Новия завет, защото на много места той обяснява Стария завет, а и ние живеем в Новия завет. След това ще усетят един ден, че вече не е трудна за разбиране Библията и умът сякаш е "настроен" на нови честоти и улавя вложеното в думите :) Поздрави :)
цитирай
4. blagorodnik - Защото мога да намеря в нея верния ...
14.08.2010 12:11
eien написа:
Защото мога да намеря в нея верния отговор на най-простичките и на най-сложните въпроси, които ме вълнуват. Писано е: "Не само с хляб ще живее човек, но с всяко слово, което излиза от Божиите уста. /Матея 4:4/.
Бог с Вас!

Да, хората обикновенно свързват храната със сила и живот. Има една народна мъдрост: "Храната прави борбата." Интересно, отчаян човек с какво може да се нахрани?
Духовната храна е незаменима.
цитирай
5. blagorodnik - Аз обаче съм трезвомислещо инже...
14.08.2010 12:21
liliyanaandreeva написа:
Аз обаче съм трезвомислещо инженерно-техническо същесто,което не е кръстено и не е възпитавано в религозност.За мен Библията е СТРОИТЕЛНО - АРХИТЕКТУРЕН ПРОЕКТ НА ГРАД за екологично,справедливо и балансирано човечно човешко битие.Това съм го казала и доказала на визшия роден и международен клир.Тайно са съгласни с мен, но не ме подкрепят и не го признават явно пред обществото,въпреки,че Богът в много икони е изографисан като Архитект - Строител.

И аз съм инженер с магистърска степен и не съм религиозен :) Религията меко казано не ме влече, нали най-религиозните хора в лицето на свещеници осъдиха и предадоха на разпятие Спасителят. По скоро имам верую като стимул и основа да живея. Правилно сте видели една от много нюанси на Библията - като висш план. Поздравявам Ви и Ви насърчавам да продължавате да изследвате Книгата на книгите.
цитирай
6. blagorodnik - не си виждал никога преди това. А за ...
14.08.2010 12:26
harvi написа:
не си виждал никога преди това. А за начинаещи читатели по-добре да започнат с Новия завет, защото на много места той обяснява Стария завет, а и ние живеем в Новия завет. След това ще усетят един ден, че вече не е трудна за разбиране Библията и умът сякаш е "настроен" на нови честоти и улавя вложеното в думите :) Поздрави :)

Навремето се подиграх на една достолепна и много мъдра жена, че чете "бабини деветини". Сега виждам колко сляпо съм действал :)
И, harvi, много се радвам, че продължаваш да пишеш тук в блога - твоите съвети и мисли са ми много ценни.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: blagorodnik
Категория: Лични дневници
Прочетен: 480992
Постинги: 134
Коментари: 526
Гласове: 4075
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031